Pelsklædt Vegetar

Forholdsvis positiv blog med betragtninger over livets små paradokser, løse strøtanker og egne interesser. Feel free to comment :-)

Navn:
Sted: Aalborg, Jutland, Denmark

onsdag, januar 19, 2005

Træt og Tilfreds


Min affære med Søren Kierkegaard er slut for denne gang, og det er helt okay, for jeg trænger ærligt talt også at være kun med mine egne tanker, der jo i sig selv kan fylde en del, og Søren er altså indimellem en smule krævende, så jeg fik slet ikke sovet i nat.

Resultatet af vores korte men frugtbare kontakt er i dag blevet afleveret på uni til evaluering, men lidt faldt dog uden for deres grådige regi, så det vil jeg da rigtigt gerne dele :-)

Negativ kritik forpligter ikke, men fritager i virkeligheden en fra ansvaret for dels den angribendes velbefindende, dels det at man på nogen måde behøver forsvare sig overfor den angribende, men tværtimod kan man fortsætte ufortrødent med at eksistere på helt sine egen præmisser. Positiv kritik derimod forpligter en til handling for at indfri den positives forventninger om, at fremtidige handlinger også vil være tilfredsstillende for den, for hvem ens personlighed, evner osv. har haft betydning.

Frit "oversat" efter Johannes Climacus alias Søren Kierkegaard.

Google