Pelsklædt Vegetar

Forholdsvis positiv blog med betragtninger over livets små paradokser, løse strøtanker og egne interesser. Feel free to comment :-)

Navn:
Sted: Aalborg, Jutland, Denmark

lørdag, december 04, 2004

Løgsuppe


Det er lidt sært, at lørdag og søndag her er mine sidste dage af den NLP Grunduddannelse, jeg har været i gang med de sidste 2 år. En slags regnskabets time, hvor der skal flyttes fokus fra nogen mennesker og muligheder til andre mennesker og muligheder, og hvor det er passende at gøre status over, hvilken indflydelse processen har haft på mit eget liv.

Den udviklingsproces, der – hvis man tillader det – sker under sådan et praktisk orienteret uddannelsesforløb med fokus på menneskets forandringsmuligheder, er ofte blevet sammenlignet med det at skrælle et løg. Og jeg har efterhånden erfaret hvorfor :-)

Jeg har ikke rigtigt flere småskavanker tilbage, som jeg ønsker at skille mig af med lige nu. De ligger og allerede og simrer i suppen.

Så nu nærmer jeg mig kernen, hvor det svier godt i øjnene, men hvor også duften, smagen og vitaliteten er forankret. Så der er ikke nogen vej udenom, hvis suppen skal have kraft.

Det drejer sig i virkeligheden om at få frigivet ressourcerne i en selv. At turde stå ved sig selv, og beslutte sig for at ville se de dele af sig selv i øjnene, der fastholder en i negative reaktionsmønstre både i forhold til en selv og andre, og dermed hæmmer en i at gøre hensigtsmæssigt brug af alt det, man godt ved, man indeholder af klogt, smukt og godt.

Så jeg koger videre og glæder mig til at kunne servere en god, kraftig og mættende løgsuppe til mig selv og til dem, der tør smage.

Google