Pelsklædt Vegetar

Forholdsvis positiv blog med betragtninger over livets små paradokser, løse strøtanker og egne interesser. Feel free to comment :-)

Navn:
Sted: Aalborg, Jutland, Denmark

tirsdag, juli 20, 2004

Drømte at jeg drømte

Jeg drømte engang, at jeg drømte. Da drømmen var slut, vågnede jeg op i en drøm. Tænkte over min drøm og vågnede så op i virkeligheden.
 
Jeg drømte, at jeg drømte, at jeg drømte, at jeg drømte...   Hvornår mon jeg vågner af denne drøm, som jeg nu kalder virkelighed?
 
Når jeg reflekterer lidt over det, kan jeg kun imponeres over dybdepotentialet i vores bevidsthed.
 
En tanke så stor...   Ville den være tænkt uden drømmen?
 
Hvad kom først, hønen eller ægget?
 
Kan vi tænke uden i drømme? Kan vi drømme uden tanke?
 
Jeg ved det ikke!
 
Men jeg ved, at vi med tanker nogen gange kan ændre vores drømme, og hvorfor ikke begynde med den drøm, vi kalder virkelighed. 
 
Så drøm en tanke - en god én.
 
 

Google